Nameboy

چگونه از بین نام هایی که پیدا کرده اید، بهترین را انتخاب نمایید؟

تولید کننده نام وبلاگ چیست؟

Nameboy
Nameboy
بررسی نام کسب کار سایت وبلاگ و شبکه اجتماعی استفاده نشده

تولید کنندگان نام وبلاگ، ابزارهایی هستند که به شما در یافتن نام دامنه مناسب، منحصر به فرد و خوش آوا، کمک می کنند. چنین ابزارهایی می توانند:

  • بر اساس کلمات کلیدی که تایپ می کنید، تعدادی ایده برای نام وبلاگ پیشنهاد دهند.
  • امکان بررسی اینکه آیا دامنه‌های مربوط به نام‌ها، موجود بوده یا قبلاً ثبت شده‌اند را ارائه می دهند.
  • اغلب به شما در خرید و انتخاب نامی که می خواهید برای وبلاگ خود ثبت کنید، کمک می کنند.

نام سایت به دو نوع، یعنی نام های مبتنی بر کلمه کلیدی و نام های مبتنی بر برند تفکیک می شوند. در ادامه اهمیت انتخاب هر کدام از آنها بررسی می شود. عباراتی که افراد در هنگام جستجوی محتوا در موتورهای جستجو تایپ می کنند، کلمات کلیدی نامیده می شوند. اگر بتوانید نامی را انتخاب کنید که کاملا مشابه یا تقریبا با کلمات کلیدی اصلی مطابقت داشته باشد، افراد و همچنین موتورهای جستجو، وبلاگ شما را راحت تر پیدا خواهند کرد.

به عنوان مثال، وبلاگ یا سایت ممکن است در مورد فوتبال یا هر  موضوع دیگری مانند پادکست، قایق سواری، کشاورزی، گل، زیبایی، مسافرت یا حتی نمونه کارهای شخصی شما باشد.

نام‌های مبتنی بر کلمات کلیدی می‌توانند در موتورهای جستجو پیشرفت کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از نام‌های مشابه با تفاوت های جزئی در همان دسته بندی وجود خواهند داشت، بنابراین ممکن است به سختی بتوان آنها را از دیگر دامنه ها متمایز کرد. در نتیجه برای جذب بازدیدکنندگان، به موتورهای جستجو وابسته خواهید بود.

چگونه از بین نام هایی که پیدا کرده اید، بهترین را انتخاب نمایید؟

شما می توانید از ابزار هایی که در این مقاله معرفی شده اند برای یافتن نام دامنه مناسب استفاده نمایید و اسامی مورد علاقه خود را یادداشت کنید. سپس از بین ۱۰ تا ۲۰ نامی که مناسب می دانید، ۵ عدد را برگزینید. آنها را به افراد قابل اعتماد یا حتی مخاطبان هدف خود نشان دهید و بررسی نمایید که کدام یک جذاب تر است. چنانچه هیچ یک از ابزار های تولید نام وبلاگ کمکی نکردند و همچنان به دنبال یک نام مناسب هستید، می توانید از موارد زیر نیز کمک بگیرد:

  • از یک دیکشنری استفاده کنید.
  • به نام وبلاگ رقبا نگاهی بیندازید.
  • از یک تولیدکننده کلمه استفاده کنید.
  • از کتاب ها الهام بگیرید.
  • یک زبان متفاوت (به عنوان مثال: فرانسوی، ایتالیایی) را در نظر بگیرید.
  • از یک سریال تلویزیونی الهام بگیرید.

نام وبلاگ بیانگر هویت آنلاین شما می باشد که برای تبدیل آن به وبلاگی پربازدید، باید زمان، تلاش و پول صرف شود. تغییر نام سایت پس از راه اندازی و در اواسط فعالیت، کار آسانی نیست و شامل مواردی مانند تنظیم ریدایرکت، بروز رسانی آدرس سایت در Google و بازاریابی مجدد برای وبلاگ جدید شما خواهد بود. همچنین ممکن است بک لینک ها را از دست دهید. بنابراین، پیشنهاد می شود از همان ابتدا، در یافتن نام دامنه مناسب دقت کنید. زمانی که نام وبلاگ ایده آل خود را انتخاب نمودید کافی است از بخش ثبت دامنه در میهن وب هاست، اقدام به خرید نام دامنه موردنظر نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *