حرم مطهر امام رضا

مَشهَد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است.

حرم مطهر امام رضا

مشهد کلان‌شهری

پایتخت استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران واقع شده است۱۲. این شهر با مساحت ۳۵۱ کیلومتر مربع، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران و اصفهان است۱۲. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ نفر، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پرجمعیت دنیا به‌شمار می‌رود۱۲. مشهد با داشتن حرم امام رضا، هشتمین امام شیعی، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است۱۳۲.

حرم مطهر امام رضا

مشهد با داشتن حرم امام رضا، هشتمین امام شیعی، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است۱۳۲.

امام-رضا

چه جاذبه‌های دیدنی در مشهد وجود دارد؟

Searching for: مشهد جاذبه‌های دیدنی

مشهد-مقدس

مشهد کلان‌شهری پرجمعیت و پربازدید در شمال شرقی ایران است۱۲. این شهر با داشتن حرم امام رضا، هشتمین امام شیعی، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است۱۳۲. علاوه بر حرم امام رضا، مشهد دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد۱۴۲۵. در ادامه به معرفی برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی مشهد می‌پردازیم:

۱: مشهد – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ۳: How Tall Is Mount

حرم امام رضا: بارگاه امام رضا (ع) در مرکز شهر مشهد قرار دارد و دسترسی به آن از خیابان‌های شیرازی، نواب صفوی، بلوار امام رضا و بلوار طبرسی صورت می‌گیرد. این حرم با معماری زیبا و محوطه‌ای وسیع، هر ساله گردشگران زیادی را از مناطق مختلف ایران و کشورهای اطراف به سوی خود جلب می‌کند۱۲۵.

آرامگاه فردوسی:

آرامگاه فردوسی، شاعر بزرگ حماسه سرای ایران، در فاصله ۱۵ کیلومتری از شمال غربی مشهد، از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد میان گردشگران است. در جوار آرامگاه این شاعر حماسی کتابخانه و موزه‌ای نیز وجود دارند که آثاری ارزنده از نسخ خطی شاهنامه در آن‌ها قرار گرفته‌اند۱۴.

پارک کوهسنگی: پارک کوهسنگی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی مشهد در منطقه‌ای مرتفع و واقع بر قله‌ای به همین نام است. این پارک چشم‌اندازی تماشایی از مناطق اطراف خود دارد و منظره آبنمای آن میان صخره‌های کوهستانی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند۱۴۵.

پارک جنگلی وکیل آباد: پارک جنگلی وکیل آباد در محوطه‌ای ۱۰۰ هکتاری واقع شده است و دارای چشم‌اندازی زیبا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *